2008-06-04

Ny smart plan till att få folk att gå ner i vikt!

läste precis i aftonbladet att vissa flygbolag funderar på att börja ta betalt per Kilo på passagerarna. Första tanken var ju såklart att detta är groteskt...att en tjej som väger 100kg ska betala dubbelt så mycket som en tjej på 50kg, fast att personen på 50kg kanske är stökig och jobbig på planet medans den tunga e snäll å tysst. (ni vet ju vad ja föredrar)

Men så dök det upp ett ljus för mig. Härregud! Vilket smart drag! Klart som fasen att flygbolagen skall införa detta. Personer är snåla...det kommer innebära att folk kommer gå ner i vikt! Det är ju superbra! Å då kommer folk leva längre, folk kommer må bättre och orka mer! underbart!

Jag tycker de borde införa samma relger på kläder. Större kläder = dyrare eftersom de använder mer tyg! Mindre kläder billigare för att det är mindre tyg! Så underbart! Jag ser en värld framför mig där alla mår bra!

2 kommentarer:

Sirlig sa...

Ja du det var ju ett ganska krasst sätt att se på det hela! Det kan ju faktiskt vara så att de som då är "större" väljer att stanna hemma och inte göra något alls vilket leder till att de mår sämre med sig själva och blir ännu större! hehe.. Finns ju olika sätt att se saker.. Men att höja taxan med ett kilopris på passagerarna tycker jag är jävligt opassande! Men det kanske bara är jag!?

Anonym sa...

haha! Bra Sirlig! Precis den reaktionen jag var ute efter! hahaha! Jag tycker man borde betala för resan när man kliver av planet, beroende på hur tysst och snäll man har varit! Näe. Men erkänn att det nog skulle vara många som gick ner i vikt om man skulle ha kilopris! Så ska ja tänka hädanefter!¨

Och för de som e kroniskt feta å inte kan göra ngt åt de, ja de kan ju få läkarintyg!