2009-11-11

Schweinflu!?

Vaccineras eller inte vaccineras

jag har hört dessa biverkningar hittills.
*baklängesgång för resten av livet
*parkinson
*cancer
*lunginflammation
*döden
*40graders feber
*extrem hosta
*sängliggandes i minst två veckor
*förlamning

Då undrar jag.
Vad är det vi vaccinerar oss mot
en influensa
lite feber, förkylningssymptom som eventuellt kan sluta i döden...
men om det är enda alternativet mot ovanstående biverkningar...
ja jag vet inte
i vanliga fall gillar jag att man kan vaccinera sig
som mot vinterkräksjukan
men mot denna
njae
e oerhört osäker

2 kommentarer:

Frillo sa...

Alla biverkningar du skrev om är påhittade eller överdrivna. Vissa är t o m tecken på svininfluensan. Googla på svininfluensan och de biverkningarna och se själv.

Man vaccinerar sig mot att få influensa. Det brukar inte bara innebära lite feber och förkylnigssymptom utan att man blir sängliggandes i någon vecka.

Läs min blogg, jag har bloggat om det. Det är bara en massa "coola" besserwissers utan medicinsk utbildning eller dyl som säger att man inte ska vaccinera sig. Om läkarna säger att man ska vaccinera sig så tror jag mer på dem. Folk vågar röka fast alla vet att det är skadligt och läkarna kan bevisa det. Men de vågar inte vaccinera sig mot en sjukdom som läkarna rekommenderar att man ska.

Ska man lyssna på läkarna eller alla coola högstadieelever som sprider skräckpropaganda om vaccinet på FB?

Man gör ju samhället en tjänst om man vaccinerar sig som du kan läsa om i min blogg. Har man tid och råd att vara sjuk 2 veckor så kanske man inte behöver vaccinera sig. Anser man inte sig ha tid och råd så ska man lägga 2 minuter av sitt liv på att få en spruta.

Eftersom du jobbar bla mycker människor så hade jag vaccinerat mig om jag vore dig. Undrar hur många hundratusentals som vaccinerat sig alla redan, skulle det vara farligt hade det märkts förlänge sedan och blivit förbjudet alla redan.

Fast alla gör som de vill. Jag ville bara säga hur jag tycker och tänker =)

Malin sa...

shitt pomfritt. du har då koll. Och jag måste säga att jag köper ditt argument fullt ut. Säger läkaren att man ska vaccineras så ska man.