2011-01-11

Tips på bra hobbys efterlyses

Nyårslöfte nummer 2.
Gå hem när jag planerat att gå hem.
dvs, står det på schemat sluttid 18:00. Då betyder det 18:00 och inte 20:30 som det gjort innan. Jag är ganska stolt över mig hittills i år. Jag har hållt det!

Men jag har stött på ett problem

Jag kommer hem
lagar mat
äter mat
diskar
torkar och ställer in i skåp

sen är det slut
kortslutning i hjärnan
vad gör man nu?

Vad gör man när man är hemma i tid?
Vad sysselsätter man sig med?
Städat och tvättat har jag...

Det står verkligen still
Jag vägrar slösa bort min nyfunna tid på soffhäng och tv-tittande
mitt liv är värd ngt bättre.

Jag behöver en hobby!

4 kommentarer:

Främling sa...

Härlig blogg - pigg, munter, intressant! Uppskattas!!!

Förslag på hobby - modellerande (inte som i modellera, dvs kladdig gyttja, utan att vara modell - gärna för mig så klart), scrapbooking (yikes, den tror jag knappt på själv), bygga egna smycken, silversmide, dreja eget porslin, exotisk matlagning (yes, I'll have some of that), skriva noveller (talang finns ju i bloggen), lära dig korttrick och enklare magiska, bygga flaskskepp, skicka flaskpost, ställa dig vid motorvägen och posera för bilarna som kör förbi, göra egna sylter, författa limerickar, origami, amatörastronomi (så som dina ögon tindrar är väl det inget problem?), spionera på grannarna genom kikare, spela spel (jajajamen!), modelljärnvägar (Stig Helmer anyone?) eller bygga kända politiska personligheter av potatisar?

*Phew*

Malin sa...

Hahahaha! Jag dör av skratt. Jag kommer helt klart testa på det sistnämnda...men kommer vinkla skapandet åt filmkategorin istället. Vem vill inte se en potatis likna ice age figurerna! Kanske kan bli rik på köpet. Tack kära främling. Väl mött

Anonym sa...

gymmet....

Frida sa...

Gymet ;-)