Hon är alltid trevlig. Hon hälsar på alla. Om kunden i fråga inte hälsar tillbaka på henne så markerar hon, det här tycker jag personligen är lite kul!, då pausar hon sitt scannande och säger hej igen och tittar kunden i ögonen. Då får hon minsann ett hej tillbaka!
Hon är kunnig. Produktkunskap och sortimentkunskap, japp det kan hon.
Hon tänker alltid på kunden först. Mitt absolut bästa exempel på detta är när jag var och handlade sist. Hon blippar på och helt plötsligt stannar hon, min första tanke är oj sa hon hej igen nu och jag missade?!. Hon stirrar på mitt paket köttbullar, i mitt huvud hinner jag tänka massa obehagliga tankar som...ojojoj...dömer hon mig nu för att jag äter köttbullar, ska hon komma med mattips, har hon inte fått någon lunch i dag och tänker öppna paketet och ta ngra.... Hon höjer blicken och säger. "De här vill du inte köpa, den gick ut för en vecka sen, jag går och hämtar en ny" TACK!! Vilken kassörska har koll på sådant? och vem bryr sig? Hur många hade inte bara blippat vidare och skickat hem mig med mina gamla köttbullar. Hon är bra den här tjejen.
Jag hoppas verkligen att karma slår till och ger henne ngt fint det här året. Kanske en chefstjänst. det skulle hon vara grym på.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar