Vi kliver in, fotar djuret och när vi är klara så gör andra som kliver in samma sak. Alla plockar upp sin telefon för att det är komiskt att man möts av ett stort uppstoppat djur.
Jag kan inte låta bli att tänka hur turister tänker om de kliver in i butiken. Det kan ju inte hända ofta att ett dött djur marknadsför bröd?
Hade ju funnits mer logik i om det stod en död uppstoppad ren vid renköttet. Eller en uppstoppad ko, gris och häst vid charken.
Godnatt
1 kommentar:
Hej,
Vi ser att du reagerat på vår butiksskyltning och vill gärna förklara bakgrunden. Renen är en del av Polarbröds logotyp. Dessutom är ursprunget till Polarbröd en smörgås med renkött. Det var Greta Nilsson, mormor till Polarbröds VD Karin Jonsson Bodin, som uppfann Renklämman, eller Polarsandwich som hon kallade den. För att förstärka detta använder vi ibland renar i butik, något som genom åren har uppskattats av många konsumenter.
Vi utvecklar ständigt vårt butiks- och skyltmaterial. De uppstoppade renarna kommer att börja fasas ut under året och på sikt ersättas av konstgjorda renar. Ett antal konstgjorda renar kommer att testas i butik redan nu under våren.
Med vänlig hälsning
Polarbröd AB
Helena Rönnmark
Skicka en kommentar